פגשתי עץ כלבבי

בסתיו הוא מצמיח פירות ובאביב פרחים לבנים יפיפיים. לאלה גם אלה יש שימושים רפואיים.

משפחה בוטנית: ורדיים.

ליקוט הפרחים: סביב חודש אפריל.

ליקוט הפירות: מספטמבר עד נובמבר. הפירות בשלים כאשר הם אדומים או צהובים.

סגולות רפואיות: העוזרר הוא צמח הלב ומטפל בגוף ובנפש, הוא מסייע בספיגה ועיכול לקוי של שומנים, מאזן את דופק הלב, מרגיע פלפיטציות (דפיקות לב), משפר זרימת דם עורקי, נוגד קרישה, מרגיע חרדות, מוריד לחץ דם גבוה, עשיר בפלבנואידים ולכן הוא נוגד חמצון חזק שמחזק את הלב.

חיי עץ: נטע שורשים, השקיע את כל כוחו ביצירת עלים, פרחים ופירות, מעניק רפואה לאדם, לחיות ולציפורים, משיל את עליו לקראת הסתיו, משנה את צורתו, עד העונה הבאה שבה יופיע במופע חדש.

לקראת הסתיו מופיעים על עצי העוזרר פירות שטעמם חמצמץ-מתקתק והם נראים כתפוחים או כרימונים זעירים. מרגש להיתקל בטבע בעץ עשיר בפירות בר. אנחנו מלקטים, טועמים ונדהמים מטעם הבריאה.

העוזרר הוא שיח או עץ קטן קוצני, בצפון הארץ נפגוש בעיקר עוזרר אדום, במרכז או בדרום גדל עוזרר שפירותיו צהובים ונקרא גם עוזרר קוצני.

צמח עוזרר

תה פרחי עוזרר להרגעה

מלקטים את הפרחים, מייבשים או משתמשים בהם טריים, חולטים כף פרחים בכוס מים רותחים ושותים.

סירופ פירות עוזרר לחיזוק הלב

בריא בשימוש יומיומי למניעה של מחלות לב וכלי דם.

זהירות! על אנשים שנוטלים נוגדי קרישה ותרופות להפרעות קצב הלב, סובלים מאי ספיקה לבבית או יתר לחץ דם – להימנע מהשימוש בצמח אלא בליווי של הרבליסט קליני.

קצת עליי

רחלי קשת, נטורופתית N.D מוסמכת הרבליסטית קלינית CL.H, ארומתרפיסטית מסורתית ורוקחת טבעית.

יוצרת מרקחות ותרופות טבעיות, מאבחנת ומטפלת בתזונה לפי רפואות מסורתיות מן המזרח, בעלת קליניקה פרטית וסטודיו לרוקחות טבעית. מלווה אנשים לאורח חיים בריא בעזרת תזונה טבעית, צמחי מרפא, פטריות מרפא, הקשבה ותמיכה רגשית.

חפש לפי קטגוריה

דילוג לתוכן