מצפון תגיע שינה

חסת המצפן, צמח בר אפרורי וצנוע, מצפין בתוכו סגולות מרפא מופלאות.

זמן ליקוט לצורכי רפואה: סוף יולי עד אמצע ספטמבר, כאשר היא עבה וגסה וברגע שקוטפים את העלה מופרש ממנו חֵלב לבן-צהוב, סמיך ודביק. העלים הצעירים טובים למאכל בחורף.

משפחה בוטנית: מורכבים. חסת המצפן היא קרובת משפחה של החסה התרבותית, אך אינה דומה לה במראה.

חלקים בשימוש: עלווה.

רובנו אוהבים חסה בסלט, אך האם חשבתם פעם לחלוט חסה מרגיעה, שתעזור לשינה טובה עם חלומות טובים ועמוקים או תרגיע דווקא שיעול עוויתי?

חסת המצפן היא צמח בר צנוע וחזק שנפוץ בחורש, בשדה ובגינה. בסביבת המגורים שלנו היא נוטה לפרוץ מתוך מדרכות וקירות בטון, כאילו מתעקשת שנראה אותה ונשתמש בה. יש לה שליחות גדולה ברפואת הצמחים, עם פעילות עצבית המרגיעה את הנשמה. מקור שמה הוא כיווּן צמיחת העלים, שתמיד פונים מהגבעול צפונה ודרומה.

טיפול: חסת המצפן מתאימה לטיפול בהפרעות שינה, חרדה, כאבי ראש, היפראקטיביות ושיכוך כאבים. ידועה כצמח חלימה ועובדת גם על רוגע בזמן הערות. היא מרגיעה מערכת נשימה עוויתית, מתאימה למצבים של שיעול לא פרודוקטיבי, לליחה תקועה, לטיפול בשיעול יבש, טורדני, כרוני, עוויתי, ברונכיטיס ואסתמה. מטפלת גם בכאבי בטן עוויתיים, נוקשות בשרירים, ובכאב בחזה על רקע לחץ נפשי. ההשפעה שלה דומה לזו של קודאין ומורפין אך בעוצמה נמוכה יותר וללא סכנת התמכרות. הצמח מתאים גם לילדים אשר סובלים מביעותי שינה או מקושי להירדם.

לשינה טובה ורגועה

להרגעת שיעול עוויתי

קצת עליי

רחלי קשת, נטורופתית N.D מוסמכת הרבליסטית קלינית CL.H, ארומתרפיסטית מסורתית ורוקחת טבעית.

יוצרת מרקחות ותרופות טבעיות, מאבחנת ומטפלת בתזונה לפי רפואות מסורתיות מן המזרח, בעלת קליניקה פרטית וסטודיו לרוקחות טבעית. מלווה אנשים לאורח חיים בריא בעזרת תזונה טבעית, צמחי מרפא, פטריות מרפא, הקשבה ותמיכה רגשית.

חפש לפי קטגוריה

דילוג לתוכן